November 27, 2011

LAWRENCE OF ARABIA (1962)

PHOTOGRAPHY. At the end of the movie someone says something about how old men learn to mistrust and to be cautious. I wish sometimes I had. This might be a lesson of the movie but what Lawrence of Arabia is always a lesson, is of photography. 50 years have passed, and already all about landscape photography was there.


Al final de la película alguien dice algo acerca de cómo las personas aprenden con los años a no fiarse y a ser cuatelosas. A veces pienso que hubiera estado bien aprenderlo. Puede que sea una lección de la película, pero lo que sí que es una lección es de fotografía. 50 años después y todo lo que hay que saber de fotografía de paisajes está ya allí.

9 comments:

  1. I saw this film for the first time in recent years..Peter O'Toole, memorable, the desert, stunning!

    ReplyDelete
  2. Yes these images are timeless beautiful!

    ♥ Franka

    ReplyDelete
  3. Desde luego tiene imagenes preciosas!
    Lo malo es que si aprendes a no fiarte y a ser cauteloso, suele ser porque has tenido malas experiencias! pero no está de más serlo un poquito...

    ReplyDelete
  4. Por cierto! miré la página de David de Jorge, no lo conocía! lo de las "Guarrindongadas" es muy gracioso! yo tenía pensado hacer algún día una recopilación de burradas que a la gente le gusta hacer en el desayuno! y estoy segura de que hay muchas!

    ReplyDelete
  5. I agree,the photography in this film was spectacular!

    ReplyDelete
  6. Yes, the views were really unforgatable!

    ReplyDelete
  7. Hi Pet, Cuanta razón hay que andar con pies de plomo!! Cuando vea de nuevo la película me fijaré en la fotografía, no resulta antigua? Parece fantástica.
    Si, ya probamos la salsa de cranberry y las sweet potatoes!
    Take care!!

    ReplyDelete
  8. As you say LAwrence is a lesson in so many things. It did create a benchmark against which many films were measured by for a long time. And not to mention Mr. O'toole is just dreamy!

    ReplyDelete
  9. This film has the best cinematography ever!
    Greetings to you dear Pet!

    ReplyDelete